Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wójt Gminy Brojce przyjmuje interesantów w miarę możliwości w godzinach pracy urzędu oraz podczas dyżuru dla mieszkańców w każdy czwartek w godzinach 14.00 – 18.00. Do wyłącznej kompetencji Wójta należy:
Organizowanie pracy urzędu.
Kierowanie bieżącymi pracami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
Prowadzenie gospodarki finansowej gminy.
Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy.
Ogłaszanie uchwał Rady Gminy oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Rachunkowej.
Wykonywanie uchwał Rady Gminy.
Reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej.
Zarządzanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem i składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie Gminy.
Ustalanie regulaminu organizacyjnego urzędu.
Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
Załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz wniosków i interpelacji radnych.
Gospodarowanie funduszem płac oraz innymi funduszami w urzędzie.
Organizowanie akcji ratowniczej w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof.
Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Koordynowanie opieki zdrowotnej na terenie gminy w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.
Organizowanie współdziałania z samorządem mieszkańców wsi oraz jednostkami organizacyjnymi gminy.
Współdziałanie z innymi instytucjami w realizacji gminnego profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Nadzór nad świetlicami wiejskimi, biblioteką oraz działalnością z zakresu kultury i sportu.
Koordynowanie działalności Ochotniczych Straży Pożarnych w tym administrowanie remizami i pojazdami bojowymi.
Prowadzenie spraw z zakresu oświaty i szkolnictwa na terenie gminy.
Koordynowanie spraw z zakresu gospodarki komunalnej.
Rozpatrywanie skarg i wniosków na działalność pracowników urzędu.